woensdag 4 september 2013

Bretoense kleerkast

Of ik iets kon doen met een oude kleerkast? 'Zeer zeker,' zei ik tegen de schoonmoeder. De onderdelen stonden een tijdje ergens aan de kant en plots was de ideale moment daar om er iets mee te doen. Yves naar Amerika en ik zou als verrassing de slaapkamer restylen. Dé eyecatcher zou deze kast worden. Zo gezegd zo gedaan!

Ik ging op dezelfde manier te werk als bij de witte nachtkastjes: ontvetten, schuren, schilderen (primer), schuren, schilderen (laag 1), schuren en schilderen (laag 2). Mooi resultaat al zeg ik het zelf!
   
Bretoense kleerkast

Altijd fijn ... enkele detailfoto's.

Mini -vrouwentongen

Typische Bretoense pootjes

Tierlantijntjes

Geen Eames of Philippe Starck maar een doodgewone 'Ann'

Al snel bleek deze kast natuurlijk veel te klein te zijn en kochten we een groter gelijkaardig Bretoens modelletje. Het grotere exemplaar heeft ondertussen zijn likje verf gehad en staat al op zijn plaats. Het kleine broertje staat nu in de linnenkamer mooi te wezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten