woensdag 23 januari 2013

Spreuk - Wie niet in staat is een fout te maken ...

'Wie niet in staat is een fout te maken, is tot niets in staat'. Deze spreuk kreeg ik gisteren van mister Frisjes. En blij dat ik was, deze zat immers nog niet in mijn collectie.

Fouten maken mag, gelukkig maar! En uit je fouten leer je. Zo leerde ik zéér recentelijk om in het vervolg een losstaande spiegel niet zomaar tegen iets aan te zetten. In het voorbijgaan raakte ik de spiegel en klets... in vijf stukken. Net de spiegel van een commodekastje dat ik onlangs schilderde. 

Teleurstelling alom natuurlijk. Ik nam de vorm van de spiegel onmiddellijk over op dik karton en ben vandaag nog naar Brico gereden. Misschien maakten ze daar wel spiegels op maat. En ja hoor, dat deden ze. Het prijskaartje daarentegen viel wel tegen, 239.70 euro voor een nieuwe op maat gemaakte spiegel. Too much! Zeker als je weet dat het totale kastje een luttele tien euro kostte in de kringwinkel van Geel.

... is tot niets in staat

Hopelijk passeert er in de nabije toekomst een gelijkaardig spiegeltje op mijn pad. Dat zou zeer fijn zijn! En niet te vergeten... de scherven brengen me misschien nog geluk!  

1 opmerking:

  1. Misschien moet je de vorm en afmetingen even op je blog zetten? Kunnen we mee uitkijken!

    BeantwoordenVerwijderen